Blog
Over gedrag, het brein en managementHoe managers onbewust verandering blokkeren
De meeste managers hebben tegenwoordig veel kennis over verandermanagement. Toch loopt het in de praktijk nogal eens spaak. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Zonder dat we het weten heb...
Gelukkig zijn kun je leren...
Hoogleraar Ap Dijksterhuis geeft toe dat het nastreven van geluk een hype is. Maar dat is niet zo gek, als je de voordelen van gelukkig zijn op een rij zet. De specialist in de psychologie van het onbewuste legt zich ...
Hoe staat het met jouw online verslaving?
Herkenbaar? Doe hieronder de test en kijk hoe het met jouw onlineverslaving gesteld is. Hoe meer 'ja’s' je antwoord, hoe meer je de efficiëntie en effectiviteit van je werk kunt verhogen.
Slaap jij genoeg? Doe hier de slaaptest....
Wie functioneert er beter: de uitgeruste of de vermoeide professional of manager? Juist! Slaapgebrek verpest je intellectuele productiviteit en maakt je minder gelukkig, gezond en sexy. Slechts 15% van de mensen kan m...
Interview met je brein
Exclusief voor Focus Learning Journeys interviewt een journalist het brein van een CEO. De belangrijkste conclusie: we zijn NIET ons brein...
Van ‘human doing‘ naar ‘human being‘
‘HOW ARE YOU?’ If you answered ‘busy’ (or words to that effect) you’d be part of the majority.
De werkelijkheid is gelaagd
De werkelijkheid is gelaagd. Hoe meer je meent dat je het snapt, hoe meer je er naast zit. Daarom is het college van André Wierdsma zo fascinerend. Hij zet ons aan het denken en dat is precies de boodschap die verpakt...
Leren: een levenslang bouwproces
Het ideaal van prof. dr. Renate de Groot is het ontdekken van een instrument waarmee je het leerproces tot in de puntjes kunt beïnvloeden.
Samenwerken en het kantoor tijdens en ná corona
Whitepaper - Dr. Kilian Wawoe deed een jaar lang onderzoek naar samenwerken en het kantoor tijdens en ná corona.
Verstand komt met de jaren
Het duurde een poosje voordat hersenwetenschappers zich aan het complexe puberbrein waagden. Eveline Crone specialiseerde zich juist wegens de ‘fascinerende inconsistentie’ van deze levensfase in de adolescentie.