Breinkunde
Gerelateerde programma's Alle programma's
Blog
Hoe staat het met jouw online verslaving?
Herkenbaar? Doe hieronder de test en kijk hoe het met jouw onlineverslaving gesteld is. Hoe meer 'ja’s' je antwoord, hoe meer je de efficiëntie en effectiviteit van je werk kunt verhogen.
Leren: een levenslang bouwproces
Het ideaal van prof. dr. Renate de Groot is het ontdekken van een instrument waarmee je het leerproces tot in de puntjes kunt beïnvloeden.
Verstand komt met de jaren
Het duurde een poosje voordat hersenwetenschappers zich aan het complexe puberbrein waagden. Eveline Crone specialiseerde zich juist wegens de ‘fascinerende inconsistentie’ van deze levensfase in de adolescentie.
Online leren is veel minder effectief
‘Uit alle studies blijkt dat je uit online curcussen minder leert‘ stelt Prof. Wim Van Den Broeck.
Experts
Elke Geraerts
Elke is neuropsycholoog en een zeer bevlogen docent. Hier spreekt een vrouw die haar passie heeft gevonden! Elke heeft als missie om mensen en organisaties te helpen om continu te investeren in hun mentaal kapitaal.
Erik Scherder
Erik Scherder is hoogleraar Klinische Neuropsychologie en hoofd van de gelijknamige afdeling bij de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ook is hij hoogleraar Bewegingswetenschappen aan de Rijksuniversiteit te Groningen.
Jelle Jolles
Prof. dr. Jelle Jolles is naast zijn hoogleraarschap aan de Vrije Universiteit Amsterdam, verantwoordelijk voor NeuroPsy, adviescentrum voor Brein & Leren.
Lone Frank
De Deense Lone Frank is gepromoveerd in de neurobiologie en heeft meerdere prijzen ontvangen als wetenschapsjournalist.
Lydia Krabbendam
Het onderzoek van prof. dr. Lydia Krabbendam richt zich op individuele verschillen in sociale cognitie tijdens de adolescentie en de volwassenheid en hoe deze betrekking hebben op schoolprestaties en de ontwikkeling van psychopathologie.
Maureen Kramer
Maureen traint op dagelijkse basis leerlingen in het ontwikkelen van executieve vaardigheden. Het CEO - brein van onze hersens zeg maar...
Michael Portzky
Michael Portzky studeerde af aan de Gentse Universiteit als klinisch psycholoog. Hij specialiseerde zich nadien in de neuropsychologie.
Prof. dr. Paul Kirschner
Prof. dr. Paul A. Kirschner is hoogleraar Onderwijspsychologie en directeur van het FEEEL
Prof. dr. Renate de Groot
Prof. dr. Renate de Groot is professor ‘Biopsychology of Learning‘ aan de Open Universiteit van Nederland. Renate doet onderzoek naar determinanten die het leervermogen en de cognitie beïnvloeden.
Prof. dr. Theo Compernolle
Theo Compernolle is een internationaal gerespecteerd wetenschapper, consultant en docent op het gebied van stress en het brein. Zijn stijl is uniek: met humor en flair. Hij is kerndocent aan het vermaarde INSEAD Fontainebleau.
Dr. Tom Pattij
Tom heeft een passie voor de schoonheid van het brein en dat deelt hij maar wat graag met zijn publiek
Prof. dr. Victor Lamme
Prof. dr. Victor Lamme is expert op het gebied van visuele waarneming en bewustzijn