In de afgelopen 5 jaar – sinds de publicatie van Business Model Generatie – heeft Business Models Inc. internationaal meer dan 250 klanten geholpen met Business Model Innovatie. Zij stelden hen de volgende vragen: Waarom hebben ze contact met ons opgenomen, waar lopen ze tegenaan? Hieronder een Top 10 van redenen om met Business Model Innovatie aan de slag te gaan: 


1. Onze omzet loopt terug
Wij zijn op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen, nieuwe business, nieuwe producten en diensten.

2. Concurrenten komen overal vandaan
Hoe kunnen wij reageren op nieuwe en minder traditionele spelers in de markt?

3. Veranderende klantbehoeften
Wat willen onze klanten, hoe creëren we waarde en hoe kunnen we dit vergroten, nieuwe manieren vinden om te klant te bereiken.

4. Reactie op trends in de markt
Veranderen van een product-georiënteerde organisatie naar een servicegerichte organisatie.

5. Nieuw concept/start-up
Een nieuw business model ontwerpen voor een nieuw business idee, dit testen in de markt en het idee concreet en actiegericht maken.

6. We hebben een duidelijke richting en visie nodig
Strategie op 1 A4 , duidelijkheid over de te nemen stappen, wat te doen en wat niet te doen.

7. Nieuw Management Team of fusie /M&A
Een gezamenlijke strategie bepalen.

8. Een gemeenschappelijke taal creëren
Het begrijpen van ons huidige business model, iedereen in de organisatie richting hetzelfde doel, samen, sneller en praktischer.

9. Groeiende markt en kansen
Kansen in de markt pakken en een strategie voor de toekomst bepalen.

10. Empowerment team
Het team de juiste tools en vaardigheden voor de toekomst geven.

Wat is jouw reden om met Business Model Innovatie aan de slag te gaan?

__________________________________________________________________________________

Aan de slag met uw businessmodel!
Focus Conferences organiseert in samenwerking met Business Models Inc tweemaal per jaar de tweedaagse masterclass Business Model Innovatie. Tijdens deze masterclass combineert u het business model canvas met andere innovatie technieken en visuele tools, om tot een vernieuwende strategie en innovatief business model te komen waarmee uw organisatie in de toekomst succesvol is.